Tallers i Experiències

Ponència marc:

Qüestió de temps: Què passaria si dissociéssim el temps d'ensenyar del temps d'aprendre?

 

Ponent: Albert Sangrà

 

Sinopsi: El temps és quelcom invisible que, malgrat tot, està ben present en les nostres vides. Com el percebem fa que el considerem quelcom positiu o quelcom que ens atabala i que engabia les nostres voluntats: "no tinc prou temps ..", "no hi arribo ...", "quan tingui temps ..". En l'àmbit educatiu el temps és un dels elements que més condicionen el procés d'ensenyament i aprenentatge. Sovint s'entén aquest temps educatiu aquell en què coincideixen estudiants i professorat. Però no és ben bé així. Què passaria si dissociéssim el temps d'ensenyar del temps d'aprendre? Fins a quin punt un concepte com l'asincronia ens pot alliberar temps? Per què en l'educació online el temps és clau per a desenvolupar models eficaços? Dediquem una mica de temps a parlar-ne i a pensar-hi.

 
CV:

Catedràtic d'Educació, professor dels Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació i Director de la Càtedra UNESCO en Educació i Tecnologia per al Canvi Social, Universitat Oberta de Catalunya.

 

Taller A1:

Apps educatives a Infantil, Primària i Secundària

 

Formadora: Sílvia Soteras

 

Sinopsi: Al llarg del Taller veurem diferents apps de cada etapa que permetran treballar amb els i les alumnes de forma diferent i engrescadora!

 

Adreçat a Infantil, Primària i Secundària



Taller A2:

Imatge a l’aula (infografies, imatge i vídeo)

 

Formadora: Mónica Sobrado

 

Sinopsi: En aquest taller us facilitarem consells i eines per millorar la imatge dels vostres continguts a l'aula gràcies a la creació de nous recursos visuals que us ajudin a transmetre els conceptes d'una manera més dinàmica, utilitzant infografies, imatges i vídeos. Amb els conceptes generals i les diferents apps i programes que comentarem al taller, tindreu les eines necessàries per poder començar a crear una nova imatge a l'aula per als vostres alumnes.

 

Adreçat a Infantil, Primària i Secundària

 

* Breu tutorial




Taller B1:

D'una idea a una app amb AppLab

 

Formador: Marc Genevat (Make&Learn)

 

Sinopsi: Ara, iniciar-se en el coneixement, desenvolupament i programació d’aplicacions mòbils és fàcil. En aquest taller dissenyarem i programarem les nostres pròpies aplicacions multiplataforma amb l’entorn AppLab; tot aplicant el procés tecnològic en el desenvolupament d’un projecte basat en la creació d’una app a partir d’un problema o necessitat detectada.

 

Adreçat a Cicle superior de primària i Secundària

 

Taller B2:

Nous models per l’ensenyament-aprenentatge de la Robòtica Educativa. Solucions presencials i virtuals.

 

Formadora: Rocío Lara (RO-BOTICA Global S.L.)

 

Sinopsi: Prenen com fill conductor el robot SPIKE™ Prime LEGO® Education ens endinsarem en CoderZ i CodedArena, dues propostes formatives innovadores que fan ús de plataformes per l’ensenyament-aprenentatge de programació per blocs i programació Phyton en entorns gamificats. Totes les propostes es poden treballar tant a les aules com fora d’elles. 

 

Adreçat a Cicle superior de Primària i  segon cicle d'ESO

 

* Breu tutorial



Premis TIC:

1r guardonat

Escapagon

 

Escola: Vedruna (Ripoll)

 

Autors: Joan Murgou i Joan Bobi

 

Sinopsi: El projecte consisteix en crear un scaperoom versió en línia: breakoutedu. El joc ha de servir per conèixer el Ripollès.

 

Adreçat a l'Educació Primària

 

* Enllaç

 

Premis TIC:

2n guardonat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sagrerats, escola de màgia i bruixeria

 

Escola: Escola Especialitzada La Sagrera (Barcelona)

 

Autors: Xavier Lopes, Víctor Gómez, Eduard Mallol, Lídia Aure i Gerard Alarcón  

 

Sinopsi: Sagrerarts, escola de màgia i bruixeria és un projecte gamificat basat en la famosa pel·lícula de Harry Potter. 

 

Adreçat a alumnes d'entre 8 a 16 anys, equivalent a una etapa adaptada de cicle mitja i superior de Primària i ESO.

 

* Enllaç

 

Premis TIC:

3r guardonat

Vídeo-guia London

 

Escola: Daina Isard (Olesa de Montserrat)

 

Autors: Albert Vallès i Alba Cals


Sinopsi: L’experiència que aquí es descriu es basa en la creació d’una vídeo-guia de London feta per alumnes d’Educació Infantil 4 anys, i que ha estat l’objectiu final i l’activitat resum del projecte “London”

 

Adreçat a l'Educació Infantil

 

* Enllaç

 

Premis TIC: 

Pastoral

Activa't amb Jesús

 

Escola: Jesuïtes Casp - Sagrat Cor de Jesús en representació de la Fundació Jesuïtes Educació (Barcelona)

 

Autors: Ferran Perelló, Joaquim Fernández-Díaz, Joan Morera sj, Jon Herraiz, Maria Espinet, Eulàlia Pagès i Cèlia Sentís.

 

Sinopsi: Creació d'un recurs audiovisual de pregària infantil en català, que es publica amb periodicitat setmanal accessible a tot el públic. Projecte en xarxa de les escoles de la Fundació Jesuïtes Educació.

 

Adreçat a l'Educació Primària en diversos cursos.

 

* Enllaç